T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C. ŞIRNAK VALİLİĞİ
DEFTERDARLIK
|
BASIN DUYURUSU |
Değerli Vatandaşlarım,
Vatandaşlarımıza vergi bilincini yerleştirmek, Mükelleflerimize vergi ödeme bilinci ve alışkanlıklarının kazandırılmasına yardımcı olmak, Maliye Teşkilatımız ve mükelleflerimiz arasındaki ilişkileri daha da geliştirmek amacı ile geleneksel hale getirilen 'Vergi Haftası'nın bu yıl, 24 Şubat - 2 Mart 2014 tarihleri arasında yirmi beşincisini kutluyoruz.
Verginin bize dönük bir hizmet olduğunu, bu ödevin zamanında ve tam olarak yerine getirilmesinin daha iyi yol, hava alanı, liman, daha iyi okul, daha iyi ulaşım, daha iyi hastane ve daha iyi nice hizmetler olduğuna önce inanmamız gerekmektedir.
Nitekim gelişmiş dünya ülkelerinin vatandaşlarının vergi bilinci, vergi ahlakı ve vergi verme alışkanlığı gelişmekte olan ülkelere göre daha fazladır.
O zaman burada inanç giriyor işin içine… İnsanların vergilerinin hizmet olarak geriye döndüğüne inanmaları gerekiyor. Bunun için de eğitim giriyor devreye. İlkokuldan itibaren verginin bir ödev olduğu, vatandaşlık görevi olduğu anlatılmalı çocuklarımıza diye düşünüyorum. Verginin Milli Eğitim tarafından müfredata, İlköğretimden başlayarak konulması gerekir.
Küçük bir ilkokul öğrencisinin tasarrufu bilmesinde, Devlet malına zarar verirken esasen kendi malına, kendi parası ile yapılan sıraya, tahtasına, tebeşirine zarar verdiğini yurttaşlık bilgisinin vergi ödeviyle paralel olduğuna inanması gerekiyor.
Öyle ise, vergiyi şu şekilde tanımlayabiliriz.
Devletin zorunlu olduğu görevleri yerine getirebilmesi, yani kamusal ihtiyaçları karşılayabilmesi için kamu otoritesine dayanarak fertlerden mali güçleri oranında kanunla ve zorla aldığı para diyebiliriz.
Vergi Anayasal bir görevimizdir.
Bu nedenle, vatandaşlarımızın vergi ödeme bilinç ve alışkanlıklarının geliştirilmesine yardımcı olmak, idaremiz ile mükelleflerimiz ilişkileri arasındaki daha sağlıklı ve düzenli hale getirebilmek için 'Vergi Hafta'ları düzenleniyor ve kutlanıyor.
Bizler vergi ödevimizi, vatandaşlık görevlerimizi tam olarak yerine getirir isek Devlet olur.
Biz ne kadar dürüst isek, Devlet de o kadar dürüst olmak zorundadır.
Üstelik Türk Vergi Sistemi belirli amaçlara ulaşabilmek için bilimsel kurallara dayanılarak düzenlenmiş vergiler topluluğudur.
Amaç;
Adil bir vergi sistemidir. Kazanan kişiden kazandığı oranda almaktır. Az kazanandan az, çok kazanandan çok vergi alınmaktadır.
Her şey; 'vatandaş en iyisine layıktır.' felsefesinden hareketle düzenlenmiştir.
Tüm dünya ülkelerinde de böyledir. Amaç, toplumsal refahtır. Vatandaş olarak devletten bize karşı ödevlerini yerine getirmesini beklerken, vatandaş olarak 'Ülkeme karşı ödevlerimi yerine getiriyor muyum?' diye düşünmek lazımdır. İşte o zaman devletten bir şeyler isteme hakkına sahibizdir.
Kamu Maliye Politikasının, Devletten beklenen hizmetleri yeterli bir düzeyde karşılanması ve aynı zamanda ekonomik dengelerin korunması gibi çok önemli iki ayrı yönü vardır.
Artan hizmet talebi, kamunun finansman açıklarını artırmakta, kamu açıkları ekonomik istikrar ve rasyonel kaynak kullanımı üzerinde olumsuz etkiler yaratmaktadır. İşte, ekonomik dengelerin korunabilmesi ve genel fiyat seviyesinin yükselmesi olan ENFLASYON'un etkilerinin azalmasında en önemli araçlardan birisi ve belki de en önemlisi 'Vergi'dir.
Vergi gelirlerinin genel bütçe gelirleri içerisindeki payı %80'inin üzerindedir. Bu da gösteriyor ki kamu harcamalarının karşılanabilmesi için vergi en sağlam kaynak olarak kendini göstermektedir.
Tüm bunların yanı sıra, halen ne yazık ki kayıt dışı ekonomi önemini korumaktadır.
Kayıtdışı ekonomi ile mücadele etmek üzere Bakanlığımızca, Başbakanlıkca 05.02.2009 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 2009/3 sayılı 'Kayıt Dışı Ekonomi ile Mücadele Stratejisi Eylem Panı' çerçevesinde; Güçlü bir toplumsal ve siyasi irade ile tüm kesimlerin katılımıyla kayıtdışı ekonomik faaliyetlerin kayıt altına alınabilmesi için Avrupa Birliği Müktesebatına uyumlu kapsamlı bir mücadele başlatılmıştır. Kayıtdışı ekonomi ile mücadelede vatandaşların ve mükelleflerin hassasiyet göstermeleri en büyük dileğimizdir.
Nedenleri ne olursa olsun; vergi kaçakçılığı bir ülkede, mali, iktisadi ve psikolojik ağır sonuçlar doğurur. Kaçakçılık her şeyden önce kamu gelirlerini azaltır. Bu durumda kamu giderlerinin karşılanabilmesi için 'Yeni Vergilerin' konulmasını veya mevcut nispetlerde artışlar yapılmasını mutlak kılar.
Buna göre, vergi bilincini idrak etmiş bir vatandaş olarak ödeyeceğimiz vergi oranlarının artırılmasını istemiyorsak toplumun her bireyinin kayıt dışı ekonominin en büyük takipçisi olması ve kayıt dışı ekonominin seyircisi olmamanız gerektiğini düşünmekteyim.
Vergileri bir havuza toplamak ve toplanan vergilerin gerekli olan alanlara kanalize etmek her ne kadar Anayasa ve diğer yasalarla Maliye Bakanlığı'na verilmiş bir yasal yükümlülük olsa da vergi bilincini oluşturabilmek için vergi reformunun küçük yaşlarda çocuklarımıza verilmeye başlanılması, polisiye tedbirlerin ortadan kalkmasını, vergi kayıp ve kaçağının büyük bir ölçüde azaltılmasını ve vergi bilincinin her kademedeki bireylere yayılmasını sağlayacaktır.
Vergi kaçakçılığı bir ülkenin iktisadi ve mali politikalarını önemli ölçüde zorlar ve zedeler. Tüm planların alt üst olmak suretiyle gerçekleşmesine ağır engeller oluşturur.
-Diğer bir öneri ise, vergi oranları düşürülmeli ve tabana yayılmalıdır.
İşadamlarımızın Şırnak'a yatırım yapmaları halinde istihdam büyük ölçüde artacağı gibi İl ekonomisinin de güçlenmesine katkıda bulunacaktır.
Yatırımlara yönelik olarak teşvik belgeli yatırımcılara taşınmazmal tahsisi çalışmalarımız devam etmektedir. Bu hususta taleplerini beklemekteyiz.
2013 sonu itibariyle İlimizin Bütçe gelirleri tahakkuk ve tahsilat tablosu aşağıdaki gibidir.
YILI TAHAKKUK (TL) TAHSİLAT(TL) NİSPETİ %
2013 476.821.283.00 315.988.036.00 66
2013 sonu itibariyle İlimizin harcamalarına ilişkin hazırlanan tablo aşağıdaki gibidir.
HARCAMALAR (TL)
YILI CARİ YATIRIM TRANSFER TOPLAM
2013 1.202.871.847.99 75.515.936.27 201.962.553.82 1.479.350.338.08
Görüldüğü gibi İlimiz giderlerinin kamu gelirleri ile de %21'i karşılanabilmektedir.Yani Merkezi hükümetten aktarılan 100 TL lik bir miktarın ancak 21 TL si vergi olarak alınmaktadır.
Buna göre tüm vatandaşlarımızın vergi konusunda daha duyarlı ve bilinçli davranmasının gerektiği bir olgudur.
Değerli Şırnaklılar;
Bu Yıl 24 Şubat - 2 Mart 2014 tarihleri arasında 25 ncisini kutladığımız geleneksel Vergi Haftası vesilesiyle, haftanın tüm Defterdarlığımız çalışanlarına, alış-verişlerinde belgesini alan tüm bilinçli tüketicilere, tüm sağduyulu ve kadirşinas mükelleflerimiz ile tüm yurdumuza hayırlara vesile olmasını diliyor, haftanın en iyi şekilde kutlanması adına özverili çalışmalarından dolayı emeği geçen mesai arkadaşlarıma da teşekkür eder, herkese sevgi ve saygılarımı sunarım.
İbrahim KULAOĞLU
Defterdar